Followers

Sunday 16 December 2012

ke laut..

Assalamualaikum.. jeling sikit kt jam dah pukol 5 setengah pagi p0wn.. tenangnya pagi ni.. Alhamdulillah kita masih lagi berada di bumi ini.. ntah kenapa tiba2 rasa rindu pulak si blog nie.. memang lama sangat dah xbukak.. berderet2 test, presentation, kuiz, report.. bukan mengeluh atau mengadu, cuma luahan secara tidak sengaja.. hehe..

kadang2 kita rasa gembira, kadang2 kita rasa sedeyh, kadang2 kita rasa serabut sangat, kadang2 kita rasa buntu.. kenapa dan mengapa.. sumer itu cuma perasaan kita jerk.. dan perasaan itu dikawal oleh emosi.. dan kita mampu untuk megawalnya.. percayalah setiap sesuatu yang terjadi ada hikmah di sebaliknya.. dan jangan pernah menyesal atas apa yang telah berlaku..



ntah apa yang aku fikirkan saat ini, aku sendiri xdapat nak agak.. ntah lah, kadang2 kita rasa hidup kita betul2 kosong.. p cm apa yg aku cakap, itu semua perasaan.. apa p0wn yang jadi, apa p0wn yang Tuhan beri dekat kita, bersyukurlah, hargailah kerana bukan semua org dapat apa yang kita dapat.. dan kita sendiri mungkin xkn sedar sehinggalah benda itu hilang dari kita..

teringat kata seseorang kepada aku.. Tuhan tidak akan berikan semua kepada kita.. ya betul 2.. aku sendiri sokong dengan kata2 tu..  di setiap kejadian, ada hikmah disebaliknya.. disebalik keburukan, ada kebaikan yang mungkin kita sendiri tak cuba untuk menilainya.. dan disebalik perpisahan, ada pertemuan yang lebih indah yang Tuhan dah aturkan.. jangan memikirkan tentang masa lalu, sebaliknya fikirkan lah masa akan datang kerana itulah perjalanan kita seterusnya..

nota terajang: perpisahan itu memang sakit.. tp lagi sakit dan perit sekiranya perpisahan itu tidak   disertakan dengan sebarang penjelasan..  sekian.. :)


No comments:

Post a Comment